TOP termékek

Látogató számláló

3. Szülinapi horgászat a MEUS csalikkal

Sziasztok kedves olvasók!

Ismét egy remek 3 napos túrán vagyok túl, amit édesapámmal egy 40 hektáros víztározón töltöttünk. Rendkívüli halakat sikerül szákba és fényképezőgépünk elé terelni. A következő kis írásban ennek a történetét mesélem el nektek.

Jól indult a hétvége, barátaim megleptek egy kis örömautózással egy Subaru Impreza WRX STI rallyautóval róhattam a köröket a murvás tesztpályán. A szám a fülemig ért az örömtől már ettől. Ezt követően pedig egy jól sikerül baráti darts csata következett. Ekkor azt gondoltam micsoda jó fej barátaim vannak és tényleg felejthetetlen lesz a szülinapom. Nem is sejtettem, hogy a pontyoknak is lesz hozzám pár keresetlen csippanásuk ;-) Hazaérve a buliból hulla fáradtan estem be az ágyamba. Reggel mégis annak tudatában,hogy horgászni indulunk üdén, frissen, feltöltődve ébredtem. Összeszedelőzködtünk és már indultunk is a kiszemelt tópartra.

Délelőtt 8 órakor érkeztünk meg a horgászállásra. Gyors kipakolás, helykeresés, etetés és már mehettek is a végszerelékeink a kiszemelt törések púpok hátára oldalára. Szerettem volna minél előbb elkezdeni a horgászatot mert egy jó kis hidegfront vége felé érkeztünk. A víz hőfoka 26-ról hirtelen 21-re esett. Borongós esős idő volt. Minden adott egy jó horgászathoz.
Én mint szinte minden horgászatomon a nagy csalik híve vagyok, ezért dupla Eperfa 24mm-esel pasztázva vágtam neki a pecának egyik szerelékemen a másikon pedig dupla 20mm polip tintahal szintén pasztával beburkolva. Apu „szolidabban” egy szem 24mm-es Eperfával és két szem 20mm-es polip tintahallal vágott neki, hozzá illővel pasztázva. Nem is kellet sokat várnunk az első jelentkezőkre. Csalijaink alig egy órája áztak máris jött 2 jelentkező édesapám horgaira. Egyikre egy 12,5kg-os töves másikra egy 14kg-os harcsa. Szenzációsan erős szája volt a kifogott halacskának, meg is örökítettem a képen. Csalik mindkétszer: 24mm eperfa + paszta

Nyugtáztuk, hogy már nem megyünk haza benullázva és vidáman húztuk vissza a szerelékeinket az etetésekre. Pár pillanat múlva megszólalt a jelzőm. Egy jó fél órás fárasztás végén életem egyik legszebb halát tarthattam a kezeim közt. Egy csodás hibátlan spanyol pikkelymintás 13 és fél kilógrammos pontyot. Az ilyen ritka és szépséges pontyok miatt érdemes kilátogatni a partra újra és újra. Sok nagyobb halat fogtam már a horgászataim alatt mint ez a példány mégis a színeinek a tónusa, hibátlan pikkelysora és a ritkasága az ami miatt nekem ez a példány oly sokat jelent. A képek sajnos nem teljesen adják vissza a szépségét. Remélem az utánam következő elejtői is vigyáznak rá! Csali: Eperfa 2x24mm + paszta

Örömöm már ekkor az első halam megfogása és elengedése után is leírhatatlan volt. Hát még az ezután következő 1 óra elteltével. Ugyanis történt, hogy a következő két halam átlépte a 20 kilógrammos határt. Elsőként egy szép sötétbarna-sárga tükrös érkezett a maga 23 remekbeszabott matuzsálemi kilójával.

Rá nemsokára pedig egy 20,5-es töves őserő 40 perces fárasztás végén. Azt hiszem itt volt a katarzis. Kívánom mindenkinek aki horgászik, hogy ezt élje át. Nincs olyan karakter vagy szó amivel ki tudnám fejezni mit éreztem megint csak akkor, ott a tóparton…. Csalik: 2x20mm narancs-makréla+ paszta ill. 24mm Eperfa + paszta

Hirtelen talán ez a kép ami kifejez egy kis hálát örömöt és határtalan boldogságot a csalijaim gyártója felé és mindenkinek aki horgászik! Köszi hidegfront, köszi MEUS és köszi barátaim!

MEUS

A következő 2 órában nem is horgásztam csak néztem ki a fejemből elöntött az adrenalin a halak kifogásánál és próbáltam lenyugodni. Annyi minden pörgött az agyamban…. Csak ültem a székemben és azon tűnődtem lehet-e ezt még fokozni valaha….. Ezt az élményt már pár hónappal korábban átéltem, de nem gondoltam volna, hogy ilyen hamar ismét előjön.
Nem volt túl sok időm magamba roskadni és az egóm örömódáit hallgatni :P csíííp – csíííp Apunak kapása van. Fogott gyors két szép tükröst a 18+ os felnőtt kategóriából. Csalik: Eperfa + paszta

Ezt követően mind a 4 szerelékünket visszahelyeztük és pici csend következett. Egy gyors ebéd az eddig történtek átbeszélése és a tábor véglegesítése. A délután már nem történt több esemény aznap. Nem mintha hiányérzetünk lett volna ezt illetően. Eljött az este. Kíváncsi voltam hagynak a halak aludni vagy más terveik vannak velünk. Nem voltak olyan aktívak mint délelőtt, de azért jutott élmény éjjelre is bőve. 3 kapásunk volt 2 tőponty 18,5 kg és 18,8 kg, valamint egy 13,5 kg-os harcsa. Mindegyiken az Eperfa fogott ki. A képek minőségéért elnézést a kamerám nem volt átállítva éjjelire és túl lettek világosítva a halak is.

Hajnali 2kor elkönyveltük édesapám 2. szürke tükrösét. Más eseményt már nem tartogatott nekünk a sötétség. Reggel 8kor a szomszéd ébresztett minket, hogy megkérdezze hova húzunk nehogy összeakadjunk. Ó mondom ritka tóparti etikettet követő spori került mellénk. Elmeséltem neki töviről hegyire mi merre kergetjük a halakat. Köszönte és feljegyezte, hogy ő akkor arra nem fog zavarkolódni. Azért tartom fontosnak ezt a pár sort mert rengeteg olyan alkalom van, hogy a peca azért válik frusztrálóvá és idegesítővé mert a szomszédok nincsenek tudatában annak, hogy ez egy társas játék.
Alig ment el az udvarias bojlis kolléga már is kapásom volt. Jól indul a reggel gyorsan fogtam 2 szép halat. Ezek 19 és 10,5 kg-osak voltak. Csalik: Eperfa + paszta ill. Kryll + paszta

Végeztünk a fotózással és a visszaengedésükkel pont mikor Apu megszólalt: Ez a peca lassan übereli a júniusit….. és jött is az igazolás a botja felől: CSÍÍÍP CSÍÍÍP! 10,4 kg szép nyurga. Rá pedig fél órára jómagam harmadik 20+ -osa egy 20,4 kg-os szép töves ami jól meg is fürdetett fotózás közben. Csalik: mind Eperfa 24mm + paszta

Parádés délelőtt ismételten. Számtalan nagy és szép halat fogtunk eddig. A pontyok főleg a reggeli és délelőtti órákban voltak elemünkben és kapó kedvükben. A második nap délutánja és estélye eseménytelenül telt. Na de a reggel megint hozott pár szebb pontyot. Ezek a következők voltak:

A súlyuk 20,1kg 19kg és 17,8kg. Édesapám is sikeresen tarthatott kezében egy 20 feletti pontyot, ez az megvan „Fater” éjjen mondtam neki miközben visszaengedtük a halat. Csalik: Eperfa 24mm + paszta
A hátralévő órákban már nem volt kapásunk, de ezt az elmúlt két és fél nap tükrében jól tűrtük. Egy újabb emlékezetes és nagy halakban bővelkedő túrát abszolváltunk. Jókor jó csalival jó időben.
Zárszóként pedig meg szeretném köszönni a kiváló friss és fogós csalikat Elek Pisti barátomnak!