TOP termékek

Házhozszállítás

Látogató számláló

2. Jégolvadás, rügyfakadás, tavasz, kikelet, MEUS, évkezdet!

Kemény télen vagyunk túl. Rég látott várakozás és a vízpartra kikívánkozás volt jellemző szinte minden ismerősömre aki hozzám hasonlóan bojlis módszerrel kergeti a nagy pontyokat. Napról - napra engedett a tél a fogságába vett, jégpáncélba zárt tavakból. Mindenhonnan jöttek a biztató már kiolvadtunk fotók, írások, aktuális helyzetjelentések. Fájó szívvel konstatáltam, hogy nekem még a munkahelyi és egyéb elfoglaltságaim miatt kicsit csúszik az évkezdet. Mire már szinte minden ismerősöm eljutott a hőn szeretett vízi világain partjaira, én még csak a közösségi csatornákon irigykedhettem a csodaszép téli színekben pompázó hibátlan halak képeiben. Mindenki felavatta a téli szezonban beszerzett új felszereléseket, botokat, orsókat kedvesétől kapott szerencsét hozó pop up-kat.
Március vége és kirajzolódni kezdett egy 1-2 napos intervallum amikor végre be lehet iktatni egy évkezdő horgászatot. A választáson egy intenzíven meghorgászott és nagy nyomásnak kitett kis 5 hektáros kavicsbánya tóra esett Vas megye szívében. Nektek a Farkincás-tó néven lehet ismerős. Püspökmolnári település ékköve ez a kis gyöngyszem. Sok élménydús és rekordfogásokban gazdag horgászaton vagyok túl már itt. Mondhatni ahol van pici helyismerete az embernek számíthat egy jobban sikerült első feltöltődős pecára. Nem estem volna kétségbe ha elsőre csak a friss levegő és a nyugalom vett volna körbe, de szerencsére nem csak ezt sikerült kiérdemelni. A halacskák is roppant intenzíven, szinte már falánk módon jelezték ők bizony készek pózolni egy jót a kamerám előtt!
Kicsit kanyarodjunk vissza az első pár soromhoz. Rendkívül erős hideg, fagyos volt a tél. Nem tudtam mire számítsak a horgászaton. mindenképpen fel akartam készülni az etetésre és a csalizásra, hogy a lehető legnagyobb eséllyel vehessem célba a tavacska pikkelyeseit. A hideg téli utolsó november végi horgászataimról megmaradt gyors és közepes oldódású pelletekkel, előfőzött kenderrel és gyümölcs aromás roppant attraktív locsolókkal oldottam meg kevés csemege kukoricával megspékelve a mixemet. Nem vittem túlzásba, 24-48 órát terveztem elsőre maradni. Erre az időtávra 4 kilógrammot készítettem és kevertem be. Nem csináltam alapozó etetést, az etetőhajóm segítségével juttattam be a végszerelékeimet a parttól mindössze 20-25 méter távolságba a szemközti félsziget oldalában. Az elképzelés a felmelegedő partszéli nyugodt ,de akadós vizeket horgászom meg egyik készségemmel. A másik ment a mélyebb részre itt a parti másfeles vízzel szemben 4-es vizet talált a markerem. Pár szem bojlit csúzlival mindkét helyre rálőttem 16mm-es méretben nagy területen egyenletesen.
És akkor el is érkeztünk egy hosszabb bevezető után, hogy mi is ez a bojli amivel én most megkezdtem ezt az évet és ami nem árulok el nagy titkot hozzásegített így elsőre pár szebb halacskához. Történt, hogy a 2016-os évben csináltunk egy hosszabb túrát az egyik horgász barátommal. Ott ismerkedtem meg a MEUS baits-el és Elek Istvánnal, aki ennek a terméknek a Magyarországi forgalmazója. Hát mondanom sem kell jókat derültem az első bojlik kézbe vételekor. Mik ezek a panírozott gömböcök gondoltam magamban. Teltek múltak a horgászórák és sorban jöttek a halacskák. Ezeket a fogásainkat már egy másik tavalyi beszámolónkban olvashattátok. Ezen felbuzdulva a túráról megmaradt 3 kiló bojlit vettem elő ismét a tavaszi vízvallatáshoz.
Első gondoltatom itt bizony finomítani kell, elvégre a felmelegedő vizek halai nem a dupla 24mm-es csalikra fognak elcsábulni, vagy ha mégis nem ilyen rövid idő alatt. 30lbr-es előke most még nincs itt az időd, jó lesz a 20 is és a 2-es, 4-es Gardnereim is csak pihenjenek még. 6-os kampó pár mm-re alá pedig egy faragott 16-os az EPERFA ízvilágból. Gyümölcsös, lilás tónussal és persze az elengedhetetlen különleges finom porréteggel körbevéve. Másik szerelékre a KRILL fehér rákos bojli került 24mm-es méretben kicsit megfaragva és balanszírozva.
Ami ezután következett engem lepett meg a legjobban. Alig telt el 1-2 óra és szinte még a sátor és egyéb tábori infrastruktúra építéssel sem végeztem, megszólalt a jelzőm. Ó de rég hallottam… Ez az érzés mikor annyi nélkülözés, annyi F&H videó, rengeteg régi saját album átlapozás és mások élményeinek meghallgatása megnézése után…..VÉGRE az én jelzőm, végre most én jövök! És rá 20 másodpercre jött a lehető legrosszabb érzés is a leakadás keserű eszenciája. Nem baj, nem adjuk fel sőt szinte átszellemülten 2 perc alatt újra csalizás behúzás és már csíptettem is vissza az egyedi swingerjeimet. Frissen csévélt japán azúrkék zsinórjaim a lemenő nap kósza fényében megcsillanó, felületére kiült ragyogásban gyönyörködtem. Reméltem az éj leple alatt a következő csatát én nyerem.

Eljött a sötétség és lehűlt az idő. A horgászatra édesapám kéredzkedett be mellém. Nagyon szeretek vele horgászni. Az életben annyi mindenben segített tanított nekem és rendkívül sok szeretetett kaptam tőle. Nagyon jó érzés most valamit visszaadni neki és kiragadni a hétköznapi mókuskerékből és elvinni a természetbe kicsit pihenni. Itt én vagyok a tapasztalt és én vezethettem be pár évvel ezelőtt a bojlizás csodálatos világába. Azóta is elkísér évente pár rövidebb túrámra. Nagyon élvezi a nappali órákat, de éjjel ő az alvást favorizálja  Na hát most rá is térhetünk miért írtam ezeket most le ilyen sok összetett mondatban. Az este folyamán ha azt mondom nem aludtunk fél órát sem akkor már sokat mondtam! Miért is jöttünk? Ja igen HORGÁSZNI! Hát ez az volt a javából.

Kezdésnek jött egy 10es koi majd ezt követte sok szép 7 és 13 kilogramm közötti pontyocska. Mindkettőnknél az eperfa íz tartotta függőségben a pontytorkokat. Szinte a hajó ki sem ért erről a rövid távról és már el is vitte a csalinkat. Pár óra elteltével én váltottam 24mm-es csalira. Ezzel már sikerült szelektálni valamelyest. A kapások száma lecsökkent és csak 10+-os halacskák vették fel a szerelékeinket. Éjjel 3kor jött ki a generációs különbség és a kor megtette hatását. Apunak elég ő biza most alszik és nem húz újra! Ezt is megértük, győzött a fáradság 6 óra horgászat után lepihent.
Én folytattam a pecát a nagyobb csalikkal. Gyorsan elrepült az éjszaka. Alvás nélkül sikerült abszolválni, és hulla fáradtan húztam újra mind a 4 szerelékünket. Jóízűen 4 fogásos reggelivel vágtunk bele a nappali turnusnak. Nincs reggeli egy jó vízparti kávé nélkül. Ezzel mindössze 3 probléma volt. Elfelejtettem pár dolgot hozzá bepakolni. Lássuk csak mi is maradt otthon. Nem volt miben megforralni a vizet. Ezt egy 0,33-as üdítős dobozzal megoldottuk. Nem volt poharunk de aztán ez még is előkerült a táskám mélyéről. Ó de jó mégis lesz koffein kúra. Már csak egy apró alkotó elem hiányzik a kávé  Itt jött a bojlisbarátság és az 3in1 ideje……Elnézést az intermezzóért, de gondoltam megosztom veletek ezt a kis szösszenetet. Itt pedig egy kép, a magyar a jég hátán is megél!

Akkor folytassuk a horgászatot! Még nem is sejtettük, hogy az éremnek is és a horgászatnak is két oldala van. Az éjjeli 17 kapást és 11db kifogott halat követően nappal már csak fele ilyen intenzív volt. De talán jobb is, mert a szüntelenül sütő napocska a maradék erőnket is felemésztette. El is döntöttük, hogy nem vállalunk be még 1 éjjeli műszakot. Este véget vetünk a pecának.

És akkor a végítélet, összefoglalva a horgászatot a következőket tudok leszűrni. Elkezdődött, de még hogy! Soha rosszabb évkezdetet nem kívánnék sem magamnak sem a bojlis barátoknak, neked ki ezt olvassa! Jól sikerült a felmelegedő vizekben a halak becserkészése. Bár a vakum megtréfált és sok bosszúságot okozott a hiánya az éjjeli képek készítésénél. Azt gondolom ha egy képpel sem tudtam volna megörökíteni ami ebben a 30órában történt akkor is úgy érezném boldog ki bojlizik és a természet visszavár!

Vigyázzunk a halakra! Sokkal többet ér az hogy épen egészségesen visszakerüljön a vízbe mint, hogy pár képért sebeket szerezzenek. Mindig vigyünk magunkkal matracot, és megfelelő minőségű merítőhálót! A horgászatot ezek előkészítésével kezdjük! Hiszem ha ez látják tőlünk a fiaink vagy akár a barátaink akkor valamit sikerül megváltoztatni ezen a rabsic, a hallal nem jól bánó horgász társadalmunkon. Nekem már sikerült édesapám a legjobb példa erre!